niedziela, 23 września 2018

Czas w Tarocie - moje przemyślenia [część 1]

Witam, dzisiaj troszkę trudny temat do uchwycenia - czas w kartach Tarota. Spotkałam się co prawda z pewnymi opisami, jednak moja praca z kartami zweryfikowała to zagadnienie. W tej notce podzielę się z moimi spostrzeżeniami w tym temacie. Czyli jak poradzić sobie z określaniem CZASU według kart Tarota. MOJE RADY I WSKAZÓWKI:


INTUICJA I ĆWICZENIA - niestety w temacie trzeba naprawdę przerobić wiele rozkładów i je zweryfikować zanim zauważymy pewne tendencje niektórych kart co do określania czasu (miejsce łatwiej jest nieraz określić). Wszystko zależy oczywiście od pytania, najlepiej zadawać jedno osobne i wyciągnąć 3 karty, nie 1, gdyż pogląd na sprawę będzie szerszy. Wyciągnięcie 1 karty z talii czasami to za mało. W tej kwestii warto też słuchać swojej intuicji oraz polegać na podstawowych znaczeniach kart (przykłady podam poniżej).

KARTY TAROTA nie zawsze będą jasno określały czas co do daty! Raczej będą mówić o OKOLICZNOŚCIACH danego wydarzenia, bądź atmosferze panującej czy pogodzie, a nawet porze dnia. Łatwiej jest też ustalić czy dane wydarzenie nastąpi szybciej, czy musimy poczekać. 

KARTY NOWEGO CYKLU/ POCZĄTKU

0 GŁUPIEC - wydarzenia cykliczne, nowy cykl, zaczynamy coś od nowa od początku, wracamy do punktu wyjścia czasami. Pozostałe karty, które wskazują nowy cykl - nowy początek ŚWIAT (np. nowy rok, od momentu kluczowego np. przeprowadzka, nowa jakość życia). 10 KIELICHÓW mi bardzo często pokazuje nowy tydzień, od poniedziałku (oczywiście w zależności od pytania).

CZAS w MAŁYCH ARKANACH


MIECZE i BUŁAWY - szybkie działanie. Miecze powiązane z myślami i słowem potrafią szybko się zamanifestować. Nasz umysł przetwarza informacje bardzo szybko jak tylko się pojawi. Żywioł powietrza również potrafi się szybko poruszać podobnie jak ptaki w locie. Statek jak dostanie dobry wiatr płynie szybko. Bardzo często Miecze mogą pokazać natychmiastowy bądź bliski obrót spraw. Miecze mają tendencję do przychodzenia z dużą prędkością, że czasami łatwo je przeoczyć. Pokazują wydarzenia bliskie nam, nieraz w tym samym tygodniu. Udzielają szybko odpowiedzi, a wiadomości przychodzą do nas jak ptak w locie. Po z a wyjątkami - 4 MIECZY karta chwilowej stagnacji i odpoczynku, 8 MIECZY blokada oraz 9 MIECZY blokada, ale w naszym umyśle. 3 MIECZY natomiast pokazała mi to co już się dokonało w czasie przyszłym. Pytałam czy paczka została wysłania i ta karta potwierdziła, że już tak. 6 MIECZY ukazała mi natomiast niespodziewaną przeprowadzkę w tym samym tygodniu bądź inną zmianę sytuacji.
BUŁAWY jak żywioł ognia mają w sobie energię i siłę szybkiego przebicia. Czasami buławy pokazują wydarzenia krótkotrwałe i intensywne. 8 BUŁAW pokazała mi, że coś nastąpi za 8 dni (sprawdzone). Buławy często będą pokazywać wydarzenia, które mają nastąpić w krótkim okresie czasu (dni, tygodnie) lub będą niespodziewane dla nas.


KIELICHY i DENARY - wolniej i statecznie. Kielichy związane z intuicją oraz uczuciowymi aspektami życia potrzebują więcej czasu. Pewne wydarzenia nastąpią później, potrzeba cierpliwości. Od tygodnia bądź więcej. Denary zaś są najspokojniejsze ze wszystkich kart Małych Arkan. Sprawiają wrażenie, jakby się nie poruszały. Czasami wskazują, że coś nastąpi za dłuższy odcinek czasu (nawet lat). Jeśli zaś coś ma szybciej nastąpić denary podkreślą, że czas będzie się dłużył. 4 DENARÓW pokazała mi, że coś nastąpi za 4 dni (obok 10 kielichów w nowym tygodniu), ale czas mi się bardzo dłużył do tego momentu i czekałam. 7 DENARÓW I 9 DENARÓW to wszelkie opóźnienia planów. RYCERZ DENARÓW jest zaś najwolniejszym ze wszystkich i odnosi się do stagnacji i stabilizacji. Denary uczą cierpliwości w pytaniach, kiedy coś nastąpi. To może być ważna lekcja życiowa.

PORY DNIA - dzień i noc.


KAPŁANKA i KSIĘŻYC wskazują na porę nocną. ŚMIERĆ może pokazywać świt, nad ranem (pokazała mi tak). PUSTELNIK środek nocy. SŁOŃCE, UMIARKOWANIE, CESARZOWA dzień, GWIAZDA wieczór bądź ranek kiedy jeszcze gwiazdy widać na niebie.

FAZY KSIĘŻYCA na Kartach Tarota. Warto zwrócić na to uwagę! Nieraz jest to ciekawa podpowiedź. 


Kapłanka i Księżyc potrzebują więcej czasu - wszystkie fazy księżyca. Cesarzowa może pokazywać okres nawet do paru miesięcy bądź 9 (ciąża, powolny wzrost). Postacie, które idą na kartach Tarota idą, są w ruchu pokazują, że sprawa toczy się w danym kierunku. Postacie, które siedzą wskazują na dłuższy okres czasu.
Mam nadzieję, że pierwsza część odnośnie pojęcia CZASU w kartach Tarota przypadnie wam do gustu. Będą kolejne za jakiś czas. Zapraszam do dzielenia się swoimi przemyśleniami i komentowania pod postem.

1 komentarz: